Skip to main content
ArcelorMittal

ARCELORMITTAL TUBULAR PRODUCTS

ArcelorMittal is één van de grootste wereldspelers op vlak van staalproductie. Met een productie van 70 miljoen ton staal per jaar, beschikt het bedrijf over 37 staalfabrieken en 12 mijnbouwoperaties verspreid over meer dan 16 verschillende landen. Ze zijn actief in tal van sectoren , onder andere in de energie-, bouw- en petrochemiesector.
Het departement van ArcelorMittal Tubular Products beheert de productie die gericht is naar de auto-industrie.

Case ArcelorMittal

Challenge

De sector van de auto-industrie wordt geconfronteerd met tal van uitdagingen zoals het permanent inzetten op innovatie, het behalen van de hoogste kwaliteitsnormen en de groeiende focus voor duurzame materialen en processen.

In overleg met ArcelorMittal werd gekozen voor de ontwikkeling van een live action video in combinatie met overlay animatie en 3D-animatie.

ArcelorMittal produceert diverse onderdelen voor auto’s. Omdat deze onderdelen niet altijd visueel zichtbaar zijn met live-action beelden, hebben we gebruik gemaakt van 3D-visuals om ze technisch correct en aantrekkelijk in beeld te brengen.

flan caramel

OVERLAY ANIMATIE EN 3D ANIMATIE

Overlay animatie biedt het voordeel dat je de combinatie van live video en animatie optimaal kan benutten. Het is een techniek waarbij animatie of tekst worden toegevoegd aan een bestaande video, zonder de originele video volledig te vervangen. De animatie is dus een extra laag boven op de bestaande video. Hierdoor kunnen we zaken duidelijker presenteren zonder abrupte overgangen van live video naar animatie.

De combinatie van 3D-animatie en overlay stelde ons in staat om de innovatieve mindset van het bedrijf beter in de picture te zetten.

Case ArcelorMittal

De video wordt ingezet op tal van beurzen en gebruikt als introductie bij potentiële klanten. Daarbovenop worden de 3D-visuals ook ingezet voor andere communicatiemiddelen, zoals e-mailbanners, brochures en affiches.

Op die manier kon het bedrijf een consistente boodschap overbrengen en de visuele impact vergroten op de verschillende marketingkanalen.