Skip to main content

De laatste jaren zijn we allemaal visueler geworden. Binnen onze zintuigen, gebruiken we veel vaker ons zicht, in vergelijking met het ruiken, voelen, horen,… En naar de toekomst zal dit binnen een wereld die steeds digitaler worden, niet snel veranderen. Ook heeft de hedendaagse mens veel minder tijd en zelf goesting om teksten te lezen. Al de communicatie moet gestructureerder worden, en meer to the point. Bij voorkeur kort en bondig, danig we ook zo veel mogelijk mensen kunnen bereiken. We leven nu eenmala in een wereld waar we veel meer tijd spenderen aan het online gebeuren, en alles digitaler gebeurd. Sociale media is niet enkel een gegeven, kenmerkend voor 2017, het wordt ook een belangrijk aspect waarbij we de komende jaren veel meer rekening mee zullen moeten houden.

KIEZEN VOOR VIDEOANIMATIE, ENKELE REDENEN

Heb je een eigen bedrijf? Als je dat hebt dan weet je dat het belangrijk is dat mensen je bedrijf leren kennen. De kunst is om mensen op een simpele en effectieve manier uit te leggen wat je bedrijf doet. Een van de beste manieren om je bedrijf te introduceren is door gebruik te maken van een animatie video. Het gebruik van geanimeerde video is erg populair en is in iedere sector te gebruiken. Van kleine startups tot grote multinationals. Ieder bedrijf heeft een boodschap over te brengen. Veel bedrijven beseffen dat een videoanimatie enorm waardevol is en maken steeds meer budget vrij voor dit onderdeel van hun marketingstrategie. Hieronder een aantal redenen om een animatie video te gebruiken:

Gemak

zijn er hoge kosten voor het inhuren van professionele cameramannen, acteurs, scripts, geluid en montage. Met een animatie video kun je je boodschap op een creatieve manier communiceren. Er zitten geen grenzen aan mogelijkheden van een animatie video. Een onprofessionele video zal uw imago negatief beïnvloeden. Dus als je een video wil laten ontwikkelen, doe het professioneel of doe het niet. Met een animatie video kun je je boodschap op een creatieve manier communiceren. Er zitten geen grenzen aan mogelijkheden van een animatie video.

Entertaining

Animatie heeft een ‘feel good’ karakter. Dat komt vast omdat iedereen als kind
wel tekenfilms heeft gekeken. Gebruik deze eigenschap ook bij je videoanimatie. Zorg voor een speelse manier van communiceren. Een animatie video is geschikt om op een informele manier je boodschap over te brengen. Maak hier gebruik van. Dit begint natuurlijk bij het schrijven van een leuk script.

Uitstraling

Het hebben van een animatie video komt professioneel over. Het laat zien dat je de moeite neemt om het je klanten zo duidelijk mogelijk wil uitleggen waarom ze moeten kiezen voor jouw bedrijf of product.

Opvallen

Mensen kijken tegenwoordig liever een korte animatie dan dat ze tekst lezen.
Daarnaast delen ze graag een video op hun sociale media wanneer ze vinden dat het het delen waard is. Met een animatie video val je dus meer op dan met een promotietekst.

Hierna is het kenmerkend voor de mens, dat we in vergelijking met pakweg 10 of
20 jaar geleden, allemaal een smartphone bij de hand hebben. Een smartphone waarmee je veel kan, en qua technologie ook enorm aan het groeien is. Waarbij je vroeger met een nokia een foto kon nemen, waarbij amper zichtbaar was wat je effectief hebt gefotografeerd, is dit vandaag de dag helemaal anders. Qua technologie is het mogelijk om zelfs video op een professionele manier te maken, met pakweg een smartphone in de hand.

Ook naar de markt van bedrijfsvideo of video animatie, betekent dit ook een
serieuze verandering. Je bent als bedrijf praktisch verplicht om een account te hebben op facebook, om ook je activiteiten beter in de kijker te kunnen plaatsen. En als we facebook of sociale media zeggen, dan is video hier onlosmakelijk meer verbonden. Het volstaat praktisch niet om je bedrijfsfilm of video animatie enkel op je website te plaatsen, maar het is ook van belang om video te plaatsen op sociale media. En bedrijfsvideo of videoanimatie kan tegenwoordig in verschillende vormen. Een bedrijfsvideo is er niet enkel om de mission statement van je bedrijf toe te lichten, maar kan ook van toegevoegde waarde zijn om je personeel (interne communicatie) te bereiken, te rekruteren binnen je onderneming, …

Wil je meer te weten komen? Contacteer ons.